miercuri, 8 decembrie 2021

 Tradiții vechi în mâini de copil!


Vineri, 3.12.2021, elevii Școlii Gimnaziale Nr.1 Roata de Jos au avut bucuria de a participa la o nouă întâlnire a Cercului de meșteșuguri inițiat în cadrul parteneriatului cu echipa de meșteșugari de la Ansamblul Moara de hârtie din Comana, parteneriat sponsorizat de OMV Petrom.

Atmosfera a fost foarte plăcută, în cadrul atelierului de țesut elevii apropiindu-se  de meșteșugul străvechi al țesutului la război care le dezvoltă îndemânarea, atenția, răbdarea, dar și spiritul creativ. Copiii au făcut cunoștință cu materialele, echipamentele și produsele specifice acestei activități, au aflat din ce este alcătuit un război de țesut și au lucrat la mini-război. La sfârșitul activității, “micii meșteșugari” s-au bucurat de rodul muncii lor și, pe lângă amintiri de neuitat, își pot expune ceea ce cu rost au lucrat la expoziția de Crăciun a școlii.

         



Iată câteva gânduri împărtășite de elevi în urma acestei experiențe inedite:

“A fost distractiv și interesant în același timp și mi-a plăcut faptul că am ajuns să învăț ceva nou.” – Neacșu Daria, clasa a V-a A.

“Experiența oferită în cadrul proiectului ”Moara de hârtie" a fost distractivă, interesantă și cel mai mult mi-a plăcut că am putut învăța ceva nou.” – Albiță Alexia, clasa a V-a A.

“Mi s-a părut interesant deoarece am învățat să țes și m-am simțit într-o Românie autentică.” – Sandu Ionuț, clasa a V-a A.

            “Sunt Badea Romania, elevă în clasa a VI-a B și am participat la atelierul de țesut în urma căruia am aflat cum se confecționau covoarele adevărate, făcute de bunicii noștri, ce înseamnă să îmbini arta cu pasiunea. Sunt mândră că am reușit să realizez ceva minunat cu ajutorul doamnelor din echipa de meșteșugari care au fost drăguțe și ne-au explicat cu răbdare. Vreau să le mulțumesc și doamnelor profesoare care au făcut posibilă această activitate, și sper să mai avem parte de astfel de proiecte!”

“Prin acest proiect am realizat cât de mult munceau oamenii înainte și cât de greu era să lucrezi cu războiul (eu când am auzit de război mă gândeam la aceea luptă între state/țări), cât de distractiv, amuzant și atrăgător este acest meșteșug. Sunt foarte bucuroasă că am reușit să creez așa ceva și foarte recunoscătoare doamnelor care ne-au ajutat la crearea acestor ,,capodopere". Este un proiect la care aș mai vrea să particip pe viitor!️” – Sandu Andrada, clasa a VI-a B.




“Mi-a plăcut foarte mult această activitate, deoarece am învățat să țes, o meserie pe cât de veche pe atât de frumoasă și parcă m-am transpus în vremurile vechi, pline de tradiție. A fost fantastic și sper să se mai organizeze asemenea evenimente!”- Anghelin Nicoleta, clasa a VI-a A.

“Eu m-am simțit foarte bine, deoarece m-am relaxat dar în același timp am fost și puțin stresată fiindcă trebuia să-mi iasă bine. Mai pe scurt am simțit toate emoțiile pozitive în același timp.”- Popovici Bianca, clasa a VI-a A.

 Director,

                                                           Prof. Bugeac Mihaela Cătălina



                                                                                       











 

2 comentarii:

  1. "Meseria e bratara de aur"spune un vechi proverb romanesc, insa tinerii de astazi descopera vechile indeletniciri cu oarecare surpriza, de parca s-ar transpune ei insisi in acele vremuri indepartate, cand aceasta ocupatie a poporului era ceva normal, intrat in rutina vietii de zi cu zi.
    Ma bucur cand citesc impresiile fostilor mei elevi si observ ca-si exprima atat de frumos gandurile, trairile.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bravo, dragii mei! Bravo, domnilor profesori!

    RăspundețiȘtergere

            Pentru că fiecare an școlar ne aduce o nouă oprtunitate de a crește, de a învăța și de a deveni cea mai bună versiune a noastră,...